دومیدانی
اموزش ها وتمرین ها100متر،اعلام مسابقات100متر نونهالان75تا پایین
 
 

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا با کسب نشان برنز سیزدهمین دوره رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان، برای نخستین بار در تاریخ دوومیدانی ایران را صاحب مدال جهانی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کره جنوبی، چهارمین شب از سیزدهمین دوره رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان در دایگو امروز سه شنبه  با برگزاری فینال مسابقاتی چون پرتاب دیسک مردان، 800 متر مردان، 400 متر مردان، 3 هزار متر مانع زنان، پرش با نیزه زنان، هفتگانه زنان در استادیوم بزرگ شهر دایگو پیگیری شد.

 در فینال ماده پرتاب دیسک مردان 12 ورزشکار از کشورهای آلمان، ایران، استونی، استرالیا، اسپانیا، آمریکا، هند، انگلستان، لیتوانی، کوبا، لهستان شرکت داشتند.

حدادی قهرمان پرتاب دیسک کشورمان که برای دومین بار به عنوان یک دوومیدانی کار از ایران جواز حضور در فینال مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورده بود در فینال این مسابقات در رده سوم ایستاد تا دوومیدانی کشورمان را صاحب اولین مدال تاریخ این رشته کند.

حدادی در پرتاب اول دیسک را به میزان 65 متر و 29 سانتی متر و دو سانتی متر بالاتر از رکورد دور مقدماتی اش انداخت و با همین رکورد هم مدال برنزش را تثبیت کرد. حدادی در پرتاب دوم رکورد 64 متر و 7 سانتی متر را ثبت کرد.

 

حدادی پس از کسب مدال برنز جهان در ورزشگاه کمان آبی شهر دایگو - عکس اختصاصی مهر

وی پرتاب سوم و چهارمش را خطا کرد اما در پرتاب پنجم توانست دیسک را به میزان 65 متر و 50 سانتی متر پرتاب کند . قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا در پرتاب آخر خود رکورد 66 متر و 8 سانتی متر را ثبت کرد و با همین رکورد ضمن ثبت بهترین رکورد فصلش مدال برنز جهان را بر گردن آویخت.

در این مسابقات "رابرت هارتینگ" از آلمان با 68 متر و 97 سانتی متر در پرتاب چهارمش مدال طلا را گرفت. هارتینگ پس از آخرین پرتابش با پاره کردن پیراهنش و بر دوش انداختن پرچم کشورش به همراه احسان حدادی در ورزشگاه دور افتخار زد. "گرد کانتر" رکورد دار پرتاب دیسک جهان هم با 66 متر و95 سانتی متر در رده دوم جهان ایستاد.

رده بندی نفرات چهارم تا دوازدهم این رقابتها به این ترتیب است :

4- مارت اسرائیل از استونی با رکورد 65 متر و20 سانتی متر
5- بن هارداین از استرالیا با رکورد 64 متر و 70 سانتی متر
6- ویرجیلوس الکنا از لیتوانی با رکورد 64 متر و 9 سانتی متر
7- ویکاس گوادا از هند با رکورد 64 کتر و 5 سانتی متر
8- جورج فرناندز از کوبا با رکورد 63 متر و 50 سانتی متر
9- پیتر مالاچوفکسی از لهستان با رکورد 63 متر و 37 سانتی متر
10- ماریو پستانو از اسپانیا با رکورد 63 متر
12- برت مورس از انگلستان با رکورد 62 متر و 69 سانتی متر

در فینال این رقابتها آلکنا قهرمان المپیک و جهان در رده ششم ایستاد. پیتر مالاچوفسکی لهستانی در حالیکه در دور مقدماتی بالاتر از همه بود در رده نهم قرار گرفت.

حدادی تاکنون سه بار جواز حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان را بدست آورده است. وی در اولین حضورش در مسابقات اوزاکا ژاپن به عنوان اولین دوومیدانی کار ایرنی راهی فینال این بازیها شد و در میان 12 قهرمان جهان در رده هفتم ایستاد. پرتابگر پر افتخار کشورمان در رقابتهای برلین به خاطر آسیب دیدگی شرکت نکرد اما نظاره گر مسابقات بود.

قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا دوشنبه صبح در دور مقدماتی با ثبت رکورد 65 متر و 27 سانتی متر ضمن اینکه برای دومین بار به عنوان یک دوومیدانی کار ایرانی جواز حضور در مرحله فینال این بازیها را بدست آورد توانست رکورد ورودی A المپیک را هم از آن خود کند. حدادی در دور مقدماتی در میان 33 شرکت کننده در رده دوم ایستد.

سیزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان از 5 تا 13 شهریور ماه با حضور دو هزار ورزشکار از 202 کشور جهان در دایگو کره جنوبی برگزار می شود.



ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:اولین مدال جهانی تاریخ دوومیدانی ایران بدست آمد/ حدادی سوم شد, :: 21:36 :: توسط : وحید مهدوی

درباره وبلاگ
وبلاگ نابود شد! با عرض پوزش وبلاگ با مشكل مواجع شد.براي دريافت مطالب جديد در مورد دووميداني به ادرسي كه تا چند وقت ديگه در اين وبلاگ گزاشته ميشه مراجعه كنيد.با تشكر مديروبلاگ:وحيد مهدوي
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دومیدانی100متر و آدرس domeydani-sorat.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 30318
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


جاوا اسكریپت